mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 2 november 2022

överrörlig och en matbanan 🍌 ❓


kattmaten var nästan slut
så vi MÅSTE åka och handla


människomaten var det inte lika illa med
men en låda grönt för 37kr kan man inte motstå


en snabb fika och jag var 
samtidigt till apoteket
och hämtade mer piller
sa till apotekaren att jag skulle hämta 
Pronaxen han tittade konstigt på mej
och sa; menar du omaprezol
och de var klart jag gjorde
pronaxen kan jag ju överhuvud taget
inte äta 


så det blev en liten lunch 


och Hedda fick oxå en slick


hon gillar avokado 
ja de gör jag oxå


nu far balkongräckena i nästa rad
skramlar en hel del


kl 12 hade jag tid på 
Sjukgymnasterna på Odensvi
bra med nära
tar 3 minuter att gå från min port
OM man inte träffar nån granne
då kan det ta längre tid...


undrar vem som ligger uppe på skåpet


fick Karien de Rond som jag varit hos 
förut Känns bra
hon konstaterade att jag har artros i knäna
SOM de KNAKADE
en trött o svag rygg
och så de konstiga i ljumsken
hon kunde känna hur spänd muskeln var
Nu blir det akupunktur fem gånger 
på tre veckor
så får vi se ... lindring i alla fall
bra blir man ju inte

hon konstaterade även att jag var
överrörlig


då kockarna i går gjorde falukorv i ungen
kunde jag ju inte vara sämre...



har en app som heter
Too Good To Go
och jag har varit nyfiken
men inte vågat prova
Men i kväll slog vi till


allt detta för 39kr
plommonen måste jag göra nått av fort
annars är det ingen större fara
Melonen åt vi upp halva nu i kväll

blir spännande EN MATBANAN
vad gör jag med den?


ja men så var även dessa vantar klara
för tovning


och på tv utsatte sej 
David Batra för extrem kyla
i Sibirien 



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Akupunktur är en fantastisk metod,har räddat min nacke flera gånger👍Första gången jag fick sådan behandling blev(eller kände mig)kanonfull,otroligt obehagligt men alla andra gånger har det gått jättebra👍

Unknown sa...

Matbananer ( plátanos ) Yulia skivar dom friterar dom i olja bankar sedan dom till cirka 1 cm och friterar dom färdigt blir goda.