mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 4 november 2022

en rätt vanlig tisdag


i dag eller än så länge 
är det inget som skymmer utsikten


9.20 hos sjukgymnasterna på Odensvi


hoppas jag inte behöver vänta så länge
hen har ju t.o.m tappat huvudet


Nej då jag behövde inte vänta alls
16 nålar 20 minuter
170;.
tillbaka på måndag


den här underbara asken med tomater 
var i den "billiga lådan" jag köpte på 
citygross 


bara den var värd 37:- som hela 
"billiga lådan" kostade


potatisbullar gömmer sej under baconet 
och så lite vitlökssås på det


nja middagsvilan blev det inte så
mycket av


killarna sätter upp skenor 
där glaset ska vara


kl 13 var det dax för 
Kooperativet Hjärtpunkten på Skiljebo
min älskade mötesplatsen


Fika med Böcker
våran bibliotekarie 
tipsar och läser något kapitel
så vi ska bli sugna
och det blev jag


så var det dax för
MATBANAN


blev en stor gryta 


och mätta blev vi
skulle behöva lite mer kryddor
får krydda på till nästa gång
blev ju till fler måltider


då vi fick så mycket god frukt
i Billiga påsen
måste den ju ätas upp


och jag stickar på med vantar

och vad tusan såg vi på TV i går kväll
🤔
gränsbevakarna i Australien
Lyxfällan
och nått program om
Kalla fall 

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Söta små tomater blir ju som smågodis👍Var det verkligen en vanlig tisdag,inte torsdag😘

Anonym sa...

Klart det var en torsdag