mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 10 november 2022

Ett lyckat försök🥒


en tur ut till Erikslund
och fylla på kylen 
och det sedvanliga fika


när jag skulle vila kom
balkongkillarna...


nu blir det inglasat 


och så fick Jack åka hem från BB
endast ett dygn gammal
tänk va fort man åker hem
nuförtiden jag fick ligga en vecka 
MEN de var över 50 år sen


STOLT
Gammelmormor
virkat filten sytt nästet


och jag tror bestämt
Thyra är lika stolt


och Emil o lillebror


Zelda med en riktig docka


Ozzy får nog träna lite på det där
med att hålla lillebror
inte lätt när man varit
lillebror själv i hela livet


lilla stora Jack 


en julenisse till kaffet
är ju aldrig fel
MEN dom så 
ÄR godast


ja ja skitiga fönster efter dom
sågat av grannens balkonggolv


tog en tur till Hemköp
jo ja vet vi var och handlade på morgonen
MEN hemköp hade extrapris
på fläskläggen



och så blev det ju en promenad
att kombinera nytta med nöje


och så kom hyreshöjningen
163 kr mer i hyra
får man stå ut med




men va gör en hyrsehöjning om jag kan tjäna
30 563 mer i månaden


gjorde en pastasås på squash o vita bönor  


när vi gick till Hemköp mötte vi en man
som hade bottiner
och jag kom att tänka på mina egna
vita lite räfflade 
så praktiskt


provade att göra 
press -"gurka" på squash
och de funkade perfekt
 

kvällens TV
Paris broar
vilka konstverk 

 

Inga kommentarer: