mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 18 november 2022

Oj vilken dag ⁉


dagen började med två timmar i tvättstugan


sen 30 minuter med akupunktur
hos men sjukgymnast


med lite svag avslappningsmusik
och doftljus


så var det bara hem och hämta Lennart
för att gå till Mötesplatsen


där det var kaffe med bok


vår bibliotekarie tipsar och läser 
från fyra nya böcker 


men nu är klockan över 2
och vi har inte ätit lunch
så de fick bli lite snabbt så där


hade en burk "nödmat" 
den fick Lennart

ÄR JU INGEN HÖJDARE
men man blir mätt


Hedda och jag vilar 
fast klockan är mycket på eftermiddagen


kan inte hjälpas liksom



vi kom inte ur sängen 
förrän klockan var nästan 4


hittade en burk med fläskytterfile i frysen
den var på gränsen att gå ut
men nu är den uppäten i alla fall
MÅSTE kolla in vad jag har
ser ut att de finns mer från i våras
INTE BRA


men de här var bra
nu är 5 par vantar klara
Årets julklapp dessutom
dessa blir till en författare
och fyra ukrainska flyktingar


till kvällen tv blev det 
fruktsallad och glass
vilken lyx


vi firade min farfar Elof
som har sin 120 de födelsedag i dag
han dog alldeles för tidigt endast 65 år


han var en stor älskare av 
NAPOLIONBAKELSE
och kan man tänka sej
just i dag på farfars födelsedag
är det 
napoleonbakelsen dag


kvällens TV
barnkirurgerna
ett program för ICKE gravida
(och jag är inte gravid)
men tusan så intressant
va dom kan 
liksom
Dom opererar bäbisarna
INNE I MAGEN 




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Gillar Heddas stil plus att jag har haft det lite knapert denna månad men nu är frysen rensad,det var ju jättebra 👍