mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 8 november 2022

Bra början på veckan


Börjar veckan som sej bör
på kooperativet hjärtpunkten
mötesplatsen Skiljebo
Kerstin skrämde mej ordentligt
hon kom inte
och jag skrev sms
hon svarade inte
HJÄLP HAR DET HÄNT NÅTT
jag ringde 
då svarade hon 
hade glömt .....
Medans jag satt där och väntade
kom Lasse Stenvall och satt sej en stund
och pratade och så kom då 
Kerstin till slut
Tur det BARA var minnet som felat


Lennart hade fixat lite lunch när jag kom hem


jag ska sy klart nästet i dag 
och min kontrollant 
är på plats


sist skvätten på kycklinggrytan
nu förstärkt med några kokta potatisar
och paprika


så blev nästet klart


kontrollanten har testat


går att vända på ....

talade med Elvira i kväll och berättade
att nästet var klart
och hon berättade
I NATT KOMMER BÄBISEN

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Hoppas på bebis idag✊️❤️

Anonym sa...

Han kom i natt💙