mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 3 november 2022

en liten miss....


dagens fynd när jag bäddade
Hedda kommer med leksaker som hon drar
genom hela lägenheten
och vill att vi ska leka 
men om jag bara sover vidare släpper 
hon dom bara

 Lennart var till tandhygienisten
på förmiddagen
han blev godkänd



jag gjorde en limecurd 
fick ju så många lime i går



blev god och bra


de är inte alltid man har den här "utsikten"
när man bor på 10:de våningen


lunchen soppa på rotfrukter o linser


kl 13.30 var det Pärla 
med förskolan på Hjärtpunkten


vi pärlade 
 Barnkonventionen 




jag ser att jag missat sista pärlan i mitt
armband Den VITA pärlan
får skylla på att det var länge
sen jag jobbade med barn...
Men roligt hade vi


sen bar det av mot Rönnby
en tokig tid att vara ute i trafiken
MYCKET trafik 
åt alla håll


men vad gör man inte för en massa garn
Fick det av en kvinna som inte tyckte om garnet
och jag ska sticka vantar till behövande
blir ju perfekt


middag 
nu förstärkte jag de som var kvar av soppan
med två fläskbitar och 2cm falukorv som var kvar
och tillsatte lite bönor och ärtor
så blev det gryta


Men så glad jag blir
Mammas väska från 50 talet 
har fått nytt liv
den ska jag hämta i morgon 


och Ragnas tunika kom fram till
henne och hon blev nöjd
och då är jag oxå nöjd



 

Inga kommentarer: