mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 22 november 2022

kvällen avslutades med lite Norge och lite Italien


då vart det VINTER
Lennart har åkt och besiktat bilen
det gick bra


jag har plockat fram lite som ska till
Munkgatan 5
( utlämningsställe till Ukrainska flyktingar)
vantarna ska bli julklappar
men byxorna får dom dela ut redan nu
Jag hittade en fodrad fleece också
och Lennart ska ut på vift medans jag
är på stickjunta
då får han lämna in grejerna


ALLTSÅ BARA IS


men jag kom helskinnad fram
så även Kerstin
fast hon körde bil med sommardäck



det kom ännu mer snö medans vi satt
på Hjärtpunkten
MEN den var blöt och klibbade
så det var inte lika halt längre


Lennart har som sagt varit ute på 
"runda" han har bl.a hämtat
Min farmors fars sax hos 
knivsliparen


stekt fläsk potatis o grönt


så var det tid för lunchvila
*fniss fniss*
nu ska ytterplåtarna bort



och så asbestsanering



sen täcktes fönstren för


till kvällen
en god pastasås på 
äggplanta paprika o tomat
sånt som låg i grönsakslådan
med andra ord
toppat med mozzarella


Hedda var orolig på eftermiddagen
när "gubbarna" bankade och slet i våran vägg
nu vill hon ligga nära 
och jag som är sugen på att sticka
har ju kommit upp till mönstret




lyckades ändå få till några varv
när Hedda lättade på rumpan
och tog ett varv 
för att sen komma tillbaka 
och ligga i knät


kvällens TV

stugfixarna i Norge
är ju så duktiga
och kluriga


sen blev det tåg i Italien

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Hoppas att det snart är färdigt utanför fönstren✊️❤️

Anonym sa...

Ja till våren