mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 11 november 2022

När Katten Doftar Kaffe


på Östra sidan fortsätter
monteringen av glaset på balkongen
var tydligen inte så lätt


på östra sidan tvättades 
fönstret med högtryck


du minns så såg det ut i går


MEN det blev inte så bra
så Lennart fick ta till
kökssvampens RIVIGASTE sida


undrar om det är klart nu?


vet inte vad de är för sort
men vacker är den 
på gräsmattan i närheten
av Skiljebo centrum


 laddar inför sagostunden om 10 min


en dagisgrupp med 3-5 åringar
kommer snart



allt gick så bra
alla lyssnade uppmärksamt 
och jag fick pepparkakor och en bok
som TACK


blev det till lunch


och så skulle jag vila
OCH VAD HÄNDE DÅ
jo balkongkillarna kom tillbaka
och fixade det sista (tror jag )


när jag gjorde min övning
mitt på dagen i dag
hände nått 
just där pilen är
SÅ HIMLA ONT
men de är väll så att 
blir det bra på ett ställe 
ska de gör ont på ett annat
MÅSTE tydligen ha ont 😕


fick det är fina kortet på Jack
när dom åkte på 48 timmars kontrollen
i mössan vantarna och sockorna 
som jag stickat


så va "partytältet" klart på gården


och så spolas gården 
den har varit så 
LERIG 



pling i luren 
och jag går ner till COOP


man får så fina paket från
Virknålar och tillbehör


jag var lite orolig över de blå färgen
så svårt att se på datorn 
MEN det var som jag ville


här puttrar det


Rotmos o fläsklägg
ja de är mat det
men jag fick som vanligt
inte i mej allt
ögat vill ha med magen kan inte fördra


jag har lagt upp 192m 
det här blir bra det...


kvällens  TV 
ett program där man 
opererade bäbisar innan dom var födda
så otroligt att dom kan?


och så var det de där med
kaffedoftande Katt

Hedda välte den här stora koppen
med kaffe över sej
Hon lyckades få hela 
hela sej utom huvudet
med kaffe
Tur jag dricker kallt kaffe
så hon brände sej inte
MEN mycket kaffe blev det 
mattes byxor
bordet
fåtöljen
golvet
och HEDDA 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En kaffekatt,inte en kaffekask,tur att hon inte gjorde sig illa👍Lilla Jack är så fin och det kommer balkongerna också bli sinom tid/🤗