mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 30 november 2022

Tur det är Fågel Fenix....


frukost med hembakt bröd
skinka, ost o gurka


arbetsfördelning


Lennart frostar av lilla frysen


jag ska fixa en veckosallad


den här mjölkhämtaren är perfekt
för sallad


salladen behöver stå till sej lite
MEN jag kunde inte motstå den redan till lunch
+ stekt falukorv ägg o potatis


Lennart fixade en Jansson
den ska delas upp 
Lennart tog lite till kvällen
en låda i kylen och en till frysen


Det sista på Håkans Sik
i dag med anjovis o stekt potatis
och så salladen


Hedda har sin lekstund
runt 20.30 varje kväll
då kommer hon och 
talar om högt och tydligt
NU ÄR DET LEKSTUND


i kväll gick det lite vilt till
Fågel Fenix gick i molekyler


tur det är Fågel Fenix då
för det fixar sej alltid



"du rör den inte 
den är min"


fick klart Helenas halvvantar
oxå 

 

Inga kommentarer: