mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 14 november 2022

Välkommen in i dimman


vilken vacker morgon


lite magisk är den allt


Hedda håller koll när vi äter frukost
och jag skriver blogg


kl har blivit 10 och dimman'
ligger tät


på TV är det vinterstudion
Hedda är måttligt intresserad


hela förmiddagen har en köttfärssås stått
och puttrat på spisen
dom i slutändan blev till en
potatis o  köttfärsgratäng


+ fem lådor till "sen"


Husse är på möte med VCK
Hedda och jag myser med ljudbok
och stickning 


kl är 15 och dimman ligger ännu tätare
kan meddela 
att den lättade inte på hela dagen


när husse kom hem hade han köpt godis


och godis är gott 


fiskbullar med ägg/persiljesås
de är gott det


kvällens tv
ny serie om släktforskning
GENJÄGARNA
oj va tårar både på TV och här hemma


och så var det Engelbergs bruk
nästa avsnitt handlar om Ramnäs


25 cm .... det går framåt
eller ska jag säga uppåt

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Trots dimman har ni en fantastisk utsikt 👍Skumtomtar är en favvo