mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 21 november 2022

en liten tur


ett minne från Skultunna julmarknad 
tror de är 10 år sen


så var det dax för försenad födelsedag
utanför Stallarholmen
för vår älskade Linus
 smörgåstårta
är ett måste sedan några år
vi hade beställt en på MAXI Hälla
den var JÄTTEGOD
säger jag som inte gillar 
smörgåstårta 

Grabbarna bor nu i en större lägenhet
 Lennart har varit dit och målat
för ett tag sej
men jag har inte varit där
Så fint
så glad för grabbarnas skull
att dom fått var sitt rum
och ett kök o vardagsrum
de är dom värda 


det var lite snö
men inte mycket
men efter Strängnäs var det inget


hemma blev det en låda från frysen
rotmos o fläsklägg
de är grejer de


Vi fick en påse godis av grabbarna
dom vet att mormor o morfar
gillar 
LAKRITS


så var det dax för Genjägarna igen
tänk va dom kan hitta med lite DNA


och sen blev det Ramnäs brukshistoria
intressant 


så var jag uppe vid 
ärmhålet
Nu ska jag bara räkna ut hur
många maskor jag ska
göra till ärmen
och var dom ska sitta
192 maskor har jag
tror jag tar 12 maskor till ärmhålet
och 68 till ärmen
jo ja gör så
får väll repa upp om jag ser att 
det blir tokigt



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

❤️👍