mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 12 november 2022

killen med dyra vanor


ett besök hos Smile och tandhygienisten


har man varit duktig får man present
så är det sen gammalt 


efter nån timme fick jag äta 
och det blev rotfruktspytt med spår av korv


11-11-11 kl 11
var vi till fotografen


lapskojs på fläsklägg



Niklas skickade detta fina kort 
på Jack i overallen jag stickat


vår balkongdörr går inte att stänga
och då den är fastskruvad på utsidan
går den inte att rubba
och det blir en glipa som det 
DRAR igenom
Lennart har försökt få tag i fönsterremsor
såna VANLIGA vita med klister på baksidan
MEN tror du sånt finns i Västerås
inte som vi hittat i alla fall
så det fick bli maskeringstape
i stället 


blev så sugen på majs
och vilken tur det fanns kvar i frysen


kvällen TV
ett program om järnvägsstationer i världen
och vad får vi se
BORÅS järnvägsstation 


och så Carina Bergfeldts pratprogram som jag gillar

Gäster i kväll var Ernst Kirchsteiger
som tagit ett sabbatsår från tv-rutan, 
Katarina Wennstam, kriminalreportern, deckarförfattare och debattör, och 
Linn Grant, som beskrivs som golfens nästa stora stjärna. 
Andreas Wijk växte upp i ett djupt troende hem 
och kämpade för att dölja sitt egentliga jag. 


Jack och Elvira fick ta en sväng in 
till BB för Jack behövde få lite
solljus på sej då han fått lite gulsot
Dyra vanor grabben lägger sej till med
solarie redan 3 dygn gammal


jag skulle borsta tänderna var tanken
men det kom vist en katt i vägen


 

Inga kommentarer: