mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 28 januari 2019

5 år med Västerås Soppkök

 i dag för 5 år sen var det en artikel i VLT
om att Björn Carlsson skulle öppna dörrarna
till iNTiMAN för dom hemlösa på söndagarna
och Robert Smith kunde få sin verksamhet 
inomhus Vi var med från början
och kokade soppa och serverade
Både Lennart och jag blev fast 
så himla roligt 
Nu finns inte Robert kavar Frid i din himmel
men Västerås Soppkök lever vidare med 
en gäng glada volontärer som lagar soppa
bakar bullar eller tigger bullar o bröd
hämtar mat och serverar mat
delar ut kramar o kalsonger o tandborstar
och har allmänt ROLIGT

Så nästa söndag är det 5 års JUBEL
vi firar med tårta

 soppan behöver spädas 
Lennart fixar varmvatten och Kia kollar läget

 Maria o Lennart

 Kias soppa puttrar
men potatisen ville inte koka

Oliver o veckosallad

 Men nu är det klart att öppna dörren
för söndags soppkök


På dagens meny
pasta med kyckling
Köttbullar sås potatis lingon
ärtsoppa (med senap)
kaffe o bulle o pepperkaka

 så var kl 14.30 och dagens matlådor packas
I dag var det 30-35 gäster
och alla som ville fick en matlåda eller två

och så det sista 
Omar svabbar golv

 så landade jag i min egen fåtölj

 blev inte så märkvärdigt i dag inte
men tycker det ser rätt smaskigt ut ändå

och det var smaskigt 
RIKTIGT GOTT

 filten växer

och det minskar i garnkorgen
Men jag har mer i stugan...💓👌

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Tänk såå många magar ni fyllt,det är kärlek💐💐💐

Berith sa...

Heja er!