mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 6 januari 2019

Mössa med eget mönster....

dagen började med att koka ärtsoppa
skumma o skumma
så dom flesta ärtskalen försvann

sen var det dax att krydda upp soppan

 Lennart fixade melodikrysset medans jag stod vid spisen

 till lunch blev det såklart ärtsoppa
behöver nog salta på den lite er

efter en sovstund
tog jag tag i stickningen
och här på kortet kan jag redan nu se felet
men det såg jag inte då
men det är ju fel runt om
så det är bara ett annat mönster
än på mönstret om man säger
så de får vara

 när vi sitter och kollar skidor på TV
kommer vi på att vi behöver SENAP till soppköket
så när skidåkarna gjort sitt åker vi ut till Hälla


 storhandlat 
jo men vist

 stuvad vitkål o STOR köttbulle

Stjärnorna på slottet
och lite kaffe

jag blev nöjd med mössan 
som då fick ett nytt eget mönster

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fantastiskt fin mössa👏👏Lycka till i dag på er soppturne,tänk så många ni gör lyckliga🌹