mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 26 januari 2019

jobbansökan som fotbollstränare i BK30...

 Allt finns här .. 5 min från min port
vad mer kan jag begära 

 det snöar och är riktigt trevligt
-5°

och riktigt skönt att komma in i värmen
Lennart är hos tandläkaren och kommer hit när han är klar

så var det de där med jobbansökan
Min vän från Somalia 
som spelat fotboll som proffs i Holland
jag hjälper honom att hitta en klubb
och att skriva en ansökan
vi får se vad de ger
Han fick först ringa till BK30 och sen 
skrev vi ett mejl ... så är det bara att hoppas

 det är riktigt gråmulet

 en Skettrost
eller som det står i skolboken Björktrast

vi har STORA träd i våran lilla skog

tänk att ha "skog" mellan husen

 stuvade makaroner blev det till lunch

 en stick o virkvän har missta hela sitt hem i en brand
jag sänder lite garn o stickor som tröst 

 rester till middag
en schnitzel med café de Paris
ugnsstekta potatis o morot o paprika

det har snöat till o från hela dagen

 jag ser ditt päronträd Eva

1 kommentar:

Ellinor sa...

Brand är min stora fasa🙈Hoppas att stickningen eller virkningen kan ge lite själsro❤️