mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 15 januari 2019

jag är ändå glad att jag bor i Sverige med den sjukvården/tandvården ......

 VILKEN MORGON
telefonen ringde Hemligt nr
och då brukar det ju vara landstinget 
så jag svarade
och det var överläkaren på Bettfys som ringde
jag hade ju avsagt mej tiden så läge
ville flytta den till vår när jag vet att jag har pengar igen
Han frågade och frågade och sa att jag skriver ut
Naproxen som används vid reumatiska sjukdomar och artros
så tar du två om dagen och jag ringer den igen den 1 feb
och hör hur du mår...så spar du lite pengar
TACK TACK säger jag bara
han undersökte mej i maj i fjol 
och han kollade på dom papperen

 så var det dax för måndagsträffen

 lunch blev det uppstekt pannkaka
går ju de oxå

 Lennart skulle hämta nått
och jag ringer till Tandhygienisten
och frågar om receptet på tandkrämen
FIXAR 3 tuber X 3 uttag
finns på apoteket NU
blir lagom tills vi ses i juli
TACK TACK igen då

har nu hämtat tandkräm,värktabletter och munskölj
jag ska borsta tänderna efter varje måltid
2 cm tandkräm i 3 min
tur man inte har så mycket att göra
fniss fniss

 det var någon på FB som åt 
makaroner köttbullar o BA
så varför inte prova nått liknande
kokta rotsaker, köttbullar och café de Paris
kändes lite lyxigt 


1 kommentar:

Ellinor sa...

Sverige är ett bra land och vänlighet uppskattas mer en mycket annat👍❤️