mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 5 januari 2019

bara om mat...

 fick ett flack med ägg
riktiga ägg... om du förstår
Tusen tack Per A 
vi hade köpt torrkötte som han hämtade
och så fick vi ägg

 när jag gick i skolan på 50-60 talet
fick vi ibland en ugnsomelett
med rökt skinka o ärtor o morötter
och i dag lyckades jag göra en 
som smakade helt rätt
var på resterna från pytten igår

 2kg köttfärs förvandlades till "mat"

 och så var det dax för söndagens soppa

 så kom Mattias Rensmo från P4 Västmanland
och intervjuade mej om att jobba som volontär
och om soppköket

 så blev det lite mer färskost

 den ska få smak kummin

nu får den stå över natten
så får jag känna om det behöver mer kryddor

 jag hoppade över kvällsmat på tallrik
tog en köttbullsmacka i stället

2 kommentarer:

Berith sa...

Heja dig! Färskost låter gott 😊

Ellinor sa...

Sådan omelett eller vad det heter är jättegott👍Kan fyllas med tager vad man hager😘Färska ägg är underbara!Bra att ni får visa vad soppköket leverera,borde finna överallt för hemlösa och fattiga kommer tyvärr alltid att finnas och dom behöver all kärlek som finns❤️