mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 27 januari 2019

Lördag nr 4

 En morgon när vi vaknar är hela världen vit
och vi förstår att vintern har kommit hit
som det står i sången jag lärde mej på lekis

stickar lite på en vante

så var det dax för äventyr
Bondens butik på Saluhallen
har nyöppning
med café 
Dagens erbjudande 
kaffe en guldpeng
tre kakor en guldpeng
så vi slog till

 så var det dax för ALLA folk som stått i kö för att komma in
jag gjorde ett försök men 
PANIKEN kom och jag fick ta mej ut fort
det är mer än 10 år sej jag kände paniken
den är inte kul men när jag suttit en stund
i café gav den vika och vi kunde fortsätta vårt äventyr

 mot Bellman och Anders
vi fick 7 kg potatis och 5 liter gräddsås
till morgondagen soppkök

 starka korven o mos till lunch

 så var det dax att fixa en 
SEMMELKAKA

 2½ dl mandelmjöl
1½ dl vetemjöl
2½ dl socker
2 krm vaniljsocker
1½ krm kardemumma 
blandas
3 ägg iröres
150 g smält smör iröres
häll i smord form 
grädda i 175° 25 min

 låt svalna

 minipizza till kvällen

nu hade kakan svalnat
garnera med grädde och mandelflarn
bättre än semla 

 undrar hur stor den här  har tänkt bli

2 kommentarer:

Ellinor sa...

DEN paniken är hemsk,tur att det släppte!Söndagskram❤️

Berith sa...

Va du fixar o donar, alltid nåt på g 😊