mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 25 januari 2019

jag firar FRUFRIDAGEN på salong




 Frufridagen var ett inslag i radioprogrammet Karusellen 1954. 
Tanken var att alla husmödrar skulle få ledigt en hel dag 
och deras män skulle sköta hushållet och sköta barnen. 
Frufridagen söndagen den 24 januari 1954
blev mycket omdiskuterad och omskriven. 
1963 gjordes ett nytt försök med Frufridagen.

 efter som jag är frufridagen
kan jag lägga mej på en brits på salongen
och ligga kvar där hela dagen

 det här blir en upplevelse

 kl 9.30-12
där låg jag och inte kunde göra annat

 liten lunchpaus

 så där jag då var det dax att lägga sej igen
jag SOMNADE...jo de är sant

 så kl 15.30 var jag klar
men FLER o LÄNGRE fransar
100000 tack Jennifer Andersson
du kommer att bli superduktig 
när det blev så här bra redan
lagom långa lagom många
till en gammal tant

 fick med en liten borste 
som jag nu ska borsta mina fransar men


medans jag låg och hade det bra på salong
tog Lennart en promenad i kylan







 Grillska gymnasiet ska "bada"

 jag är inte avis kan jag avslöja






ja ja de är torsdag

 kvällens macka blev en med makrill









2 kommentarer:

Ellinor sa...

Jösses så bra det blev,du är en modig kvinna👏👏👏👏😉kram på dig snygging❤️

Berith sa...

Snygging!