mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 18 januari 2019

kort från länge sen...ja även jag har varit ung

i dag är det HALT ute
bäst att ta broddar på skorna
och hålla hårt i Carl-Oskar

 då det snöat hela dagen i går
regnat i går kväll
och nu åter är kallt
blev det riktigt otrevligt väglag

 men jag kom fram och hade inte ramlat
go fika o trevligt sällskap
två nya böcker och ny stickning
dagen börjar ändå rätt bra

 torsdag
pannkaka förstärk med finriven morot i smeten
och till detta knaperstekt bacon o lingon

 en tur till Lidl och handlade till söndag
7 kg kålrot 1 kg morötter 2 kg potatis
blir bra det

 satt på en gryta med en liten fläsklägg
och på slutet fick några råa julkorvar bli kokta julkorvar

 medans fläskläggen kokade
var vi bjudna till våra nya trappgrannar på fika
så underbara människor
så underbara kaffekoppar
Seija o Kaarlo Välkomna

 stuvad falukorv 
nej så var det ju inte 
det var morötterna som var stuvade

 jag vill inte kasta ut den 

den som spar han har
vi har tunnbröd kvar sen julmarknaden på Udden
det är lite messmör på 
så himla gott

ja ja vad säger man .. 66-67 skulle jag tro