mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 23 januari 2019

livet lite på sparlåga...

Började dagen som 
frisör
ett yrke jag aldrig haft
men som jag nu idkar med jämna mellanrum

 så var vi på ICA och trängdes med alla andra pensionärer
och en sväng till Lidl där var det betydligt lugnare

hade pannkaka o tomatsås kvar sen förra veckan
blev creps i dag

 Ewa vill ha en kaka ...en långpannekaka
och tack vare Anna Braw har jag värdens bästa
kokbok Långpannans lov
bara att plocka fram grejer och sätta igång



ser fin ut ska levereras i morgon

 själv fick jag en bit av julchokladen till kaffet
med blåbär GOTT
 OJ VA JAG LÄNGTAR DIT
ja de är Berget i Rättvik
ett ställe för meditation
och tystnad i tre dagar
som jag vill vara där
jag skulle behöva tanka själen
känner jag 
den är rätt tom o innehållslös just nu
livet går som på sparlåga
men det är väl bara att ta ett piller och ta sej i kragen
eller nått ...

 på Lidl hittade jag rödmärkt schnitzel 30% rabatt
då slog jag till köpte oxå lite kapris
Lennart vill inte ha kapris 
men jag tar gärna även hans blomknoppar 

 kvällsmacka.. modell större
fäbodknäcke med äppelmos 

restgarnsfilten blir någon rand större för varje dag

dom här ögonen är inte bra som terminalglas
då får jag ta till mina gamla
ja ja så kan man ju oxå göra 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tror att vi är många som tycker att det är sparlåga nu,alla behöver ljus och värme.Tur att tiden går ganska fort,snart är det mars och vi kan börja hoppas igen,februari är en låmg plåga!Vi kämpar på och peppar varandra,peppkram