mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 13 januari 2019

isen fick åka 120 mil

 inte ofta vi äter rostat bröd
men det är gott när det är "riktigt" bröd
och inte madrasslimpa

 ute stiger solen upp

 hittade lite gamla bilder
från vårat bröllop 20 maj 1967
morfar Elis o farfar Elof
farmor Astrid o mormor Lina

 den här bilden på Hannah 
är jag så förtjust i 
det är på norra Storfjället sommaren 1989

 för att inte tala om den här bilden
från julpysslet 1991 
det är farmor Astrid o lilla Linus

 här har vi ett helt gäng

Farmor Astrid med "sina" barn...
barnbarns barn Pärzon(min son)barnbarn JAG, son Elow (min pappa) Annaeva barnbarn (min dotter)
Hannah barnbarns barn (mitt barnbarn) Linus barnbarns barn (mitt barnbarn) Niklas Picko barnbarns barn (mitt barnbarn) Anton barnbarns barn (mitt barnbarn)
med andra ord FEM generationer 
Fotot taget den 15 dec 2001


 så var det dax att ta itu med morgondagens 
mat till soppköket
en fin skinka vi fick före jul

 nästan synd att mala den 
men våra gäster gillar lättuggad mat
så jag river skinkan
mal jag blir det ju bara "mos"
nu blir det lite mer substans


 provlagade lite 
ja det ska bli lapskojs
när gjorde jag på vanlig potatis
i morgon blir det på pulver
ja gott blev det

kollade av garnförrådet
och funderade lite på nästa års
och hittade en påbörjad sjal
jag tar tag i det UFOt

så var det dax att kolla in staden

det är så vackert på stan

i dag har isen kommit från 
Jukkasjärvi en resa på 120 mil

 det ska bli tre underbara skulpturer

 med vassa verktyg o motorsåg
formas isen till vacker konst

 Kattliv
hon var inte nöjd med nosen
och jag som tycker den är så söt
ska ner i morgon och titta hur den blev


 det var även uppträdande med ELD




 var inte sugen på att laga mat
men vi hade små pizzor från Lidl i frysen
helt perfekt och en sallad
ja vi blev mätta även i kväll

efter lite slötitta på TV 
höll på säga fångarna på slottet
men det var ju stjärnorna på slottet
och en sväng på så mycket bättre
blev det sängen och boken
Nazibruden
har du inte läst den gör det

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Lapskojs är ju såå gott👍

Berith sa...

Du ligger i som vanligt ser jag 😊
Så längesen som jag åt lapskojs...mums