mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 11 januari 2019

jag blev godkänd

 när man tror man har slut på senap
då är det mer än en dl kvar
men vi fick ta till kniv o sax 
för att komma åt de sista

dagens lunch
korvsoppa med topping 
crème fresh o senap 

så var det dax att borsta tanden
och bege sej till tandhygienisten

bussen var sen en dam ramlade på bussen
och det var rödlyse överallt
så jag ringde och talade om att jag var lite sen
kom 7 min försent men jag kom

det var "bra"
men två framtänder MÅSTE fixas
till ett pris av 3490;-
fick en tid redan den 28 jan
tur jag fått pension då 
åter till hygienisten den 1 juli
vilken tur jag inte behöver betala hela summan
jag får ju 600:- i halvåret till förebyggande
men mycket pengar är det i alla fall


 passade på att klippa mej när jag i alla fall var på stan
är så glad åt FrisörStugan
140:- för klippning

 blev så nöjd

 kaffe o mazarin medans jag funderar på livet

och bussen hem
så himla smidigt med bussen

inviger "farmors" skål
där gick de sista av nyårsfrukten

 kycklingmacka

ja så sitter jag här igen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Lider med dig och alla hemska utgifter😢Tur att både du och jag är duktiga på att trolla med mat,när man är fattig så levererar man bästa måltiderna👍Med din sjukdom borde tandvård vara gratis!Styrkekram