mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 9 januari 2019

hostan håller på att ge sej.....peppar peppar ta i trä

 dagen började med att Lennart var till tandläkaren
rätt bra en tand som tappat en plomb behöver fixas

han tog svängen förbi Slakteriet
och fick kaffe till Soppköket

själv städade jag i kylskåpet
var ner till grannen med en burk färskost
smaksatt med kummin
vi hinner inte äta upp allt liksom

 ja det syns att jag städat kylen
pasta + korvsås + köttfärsröra +isterband
så blev det en gratäng
och vi blev mätta 
+ att det blev en låda till en  hemlös
den ställer jag i frysen och tar med på söndag

 fortsätter i rensartagen
tråkiga potatisar o morot fick bli mos

så börjar socka nr 2 ta form
har börjat skriva lista för i morgon blir det handla

såg en märklig dokumentär om en man och hans 24 kvinnor

nu är det natt eller i alla fall kväll
och jag är så trött hoppas få sova i natt
har haft ett riktigt eländigt hostanfall nu i kväll
så jag hoppas jag klarar natten

2 kommentarer:

Berith sa...

Hoppas verkligen att hostan ger sig nu!

Ellinot sa...

Såg också dokumentären,blandade med att tycka synd om honom och bli förbaskad på honom,något fel var det iaf med honom🧐kram