mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 10 januari 2019

FARMORS krämskål

 när jag öppnar FB på morgonen 
har Stadsmissinne en bild på deras nya hyllor
och DÄR STÅR DEN 
"Farmors krämskål"
eller det är ju inte hennes men en liknande
DEN VILL JAG HA

vi har ju lite att styra med ute på Erikslund i dag

 så en tur till Stadsmissionen är ju helt OK
köpte dock inte detta puzzel
även om mönstret var lockande

 men SKÅLEN fick följa med hem 
kostade lite förstås FEM kr
fick jag stå ut med
NU ÄR JAG GLAD

och ny hostmedicin
inhandlad på apoteket

 så blev det frukost på IKEA
allt detta för en tjuga

 inte så mycket folk 
och kaffet var uruselt

 ser att magen ska vara bar i år
tror inte jag hänger på den trenden

så in på 3 och fixa med abonemanget

handla på City Gross
tycker det är bra där

har handlat för dom 120:- till soppköket
det blev två burkar gurka o två rödbetor
och 35 portioner potatismos

 10 kr styck för nödmat

 det är ju inte någon JÄTTEHÖJDARE
men helt OK

 är det snö på G

i kväll blir det mästerkocken på TV

ja ja
dom säger att de enkla är gott nog
om man är noga med smakerna

ringde från bageriet
så vi fick en massa bröd
både till 
Västerås soppkök o KRIS
det går inte fort när jag inte får till det med tv o stickning o glasögon
men det går

1 kommentar:

Ellinor sa...

Åt lunch på Ikea idag ,gravlax och sallad men kaffet var bedrövligt👎👎👎