mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 7 januari 2019

Trettondag jul

Annaeva o Ola far i dag till sitt älskade Malta

och blir där i NIO månade

kan ju förstå att det ska bli skönt

och lägenheten ligger ju inte helt fel

vi for som vanligt till 
västerås soppkök
jag med ärtsoppa

Kia hade gjort både potatisbullar o pytt


Lana o Susanne hade stekt ägg

bageriet på Kopparlunden stod för brödet

och jag hade fixat färskost

gårdagens fest på Intiman
lämnade en ost



då är vi redo att  öppna dörrarna

blommor från gårdagens fest
dom fick vi också

hem och sova en stund eller två

kvällsmat blev pasta o korv

och kvällen framför TV
Farmen och sen Spårlöst
nu är livet som det skall igen
förutom HOSTAN


tappade helt bort Dom vise männen
Kaspar Melikor Baltsar 
tror vi missade varan i dag
ja ja dom kom fram i dag i alla fall


stjärnan ledde dom rätt
LEDSTJÄRNA 
jag hade min ledstjärna 
inställd på soppköket i dag 



2 kommentarer:

Ellinor sa...

Krya på dig❤️

Berith sa...

Ni är ju bara så fantastiska!
Krya på dig 😊