mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 8 januari 2019

när torsken blev en sik

 tro det eller ej den här vackra växten heter
HOSTA
men min hosta är av ett annat slag
har varit vaken från 1.30 till 4.30 i natt
men som tur var kunde jag sova en stund på dagen

 Vacker morgon men HALT
på väg till stickjuntan

 som Kerstin och jag har på måndagar
här får hon ett viktigt samtal hon väntat på
ett samtal som var BRA i slutändan

 det låg en skiva brieost på prickiga korven
men den åt jag upp på en gång
så himla gott

nått annat som är gott
så är det isterband o stuvad potatis
fick bli dagens lunch

och titta här
Västerås Soppkök fick 120:-
från företaget Quantum som städat
och pantat burkar/flaskor
TACK TACK
blir till rödbetor o inlagd gurka m.m


 ville ha enköpingstorsk
men hade ingen broccoli o ingen torsk
så det fick bli pepparrots sik 

 blandade pepparrot med crème fresche
 och gömde siken i det

 så var en strumpa klar
bara att börja på nästa

så önskar jag en natt utan hosta

Inga kommentarer: