mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 29 januari 2019

tandläkaren JO jag överrlevde

 tar och borstar lite extra 
ska ju till tandläkaren
vill ju inte att han ska hitta min frukost
mellan tänderna

 har ljusen tända för att lugna sinnet

så tar jag bussen ner på stan och tandläkaren
Lennart är i Kolbäck

 han i alla fall sticka några varv
det här är en stickning jag som jag har i väskan
liten och tar ingen plats liksom
kan ju inte ha FILTEN i väskan

lite skägg hade tillkommit
men samma rara kille

 ja så ligger jag här
med solglasögon och tittar på 
ett vattenfall i djungeln
(bild i taket)

 skulle fixa två tänder men det blev bara en
han ville inte plåga mina käkar mer
så nästa tand blir 21 feb

 på väg ner till centrum passerar jag
katten i is 
den är så vacker

 runt is-statyerna var det inte skott
på trottoaren och Stora Gatan är det 
värmeslingor och helt fritt från is o snö

 mitt älskade kärleksträd
mitt i stan

 så bussen hem
och när jag kliver av bussen 
på Odensviplatsen
ser det ut så här
inte lätt att köra Carl-Oskar
eller än sämre barnvagnar med små  hjul

 hade köpt med mej lite godis hem

 men då jag var bedövad väntade jag ett tag
innan jag åt
ville ju njuta riktigt

 När Lennart kom hem blev det kålpudding

fick en beställning av en av våra gäster på soppköket
en så där lång tubsjal att vira två varv runt  halsen
har inget mönster men hittade lite garn
räckte inte långt
men Moniqa i Gävle min "garntant" på nätet
hade och hon skänker oxå lite extra garn
så den ska bli riktigt stor och mysig


Inga kommentarer: