mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 2 januari 2019

Första dagen på resten av mitt liv

 Tänk så skönt att vakna och disken är klar

"Inga" hade nattskiftet 

 Nyårskonsert och backhoppning
var nog det jobbigaste i dag

 grytan från i går blev sen lunch/middag

 har fått en herrans massa yoghurt
den här hade bäst före 25 dec
men det struntade jag i 

här ska göras färskost
först värma till 70°

sen hälla i silduk 
som ligger i ett durkslag
som står i en stor bunke

får stå på balkongen i 3-4 timmar
så all vassle rinner bort
kramar lite extra
så de sista försvinner

kryddar med salt o peppar o den här fick gräslök
nästa fick pepparrot få se vad det blir i morgon


kan nu meddela att Norrbygatan 3E vån 10
är en filial till Sanatoriet Skogsfjället i Västerås .
fy tusan va vi HOSTAR 

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att höra att du har en "Inga" som sköter sig - min gör absolut ingen ting, utom att stöka till och äta upp min mat!! :)

Hälsn. Marie i Skara