mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 3 januari 2019

en både BRA o DÅLIG dag

 en krämig Jansson till lunch
tänk jag tröttnar aldrig på Jansson
finns det någon mat du kan äta "jämt"

 en snabb sväng till KRIS
lämnade två lådor med färskost + lite bröd

så var det dax för optikern
och vist tusan ser jag dåligt


 hade förändrats MASSOR 
gråstarren hade slagit till
inte undra på att jag inte ser i mörker
inte ser utan allt lyse som finns
ja ja nu blir det nya glasögon  
kommer om 2-3 veckor
blir lila bågar
och jag hade ju himla tur
50% på priset
så jag betalar BARA 4500:-

så kom jag hem och blev glad 
kallelsen till bettfysiologi
remiss från tandläkaren
men sej den glädje som varar 
läser foldern jag fick
första besöket kostar 2415:-
jag förstår  inte
har ju artros i käken och det är de som ska kollas
artrosen jag hade i höften gick ju på högkostnadskortet 
varför ingår inte käkleden i högkostnadsskyddet??
Jag har nu skrivit till min husläkare och ska höra om
det går att få remiss från honom 
och om det blir billigare 
jag har helt enkelt inte råd 
med både ögon och käke
så är det bara
jag blir så ledsen har ju ont ju

 får trösta mej med pannkaka o frukt

kvällen med svensk film

och på "sanatoriet" sover Lennart i fåtöljen
GOD natt HOST HOST

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Blir såå arg att inte hela kroppen räknas😡Hoppas att du hittar något sätt att gå runt idiotiska påhitt,håller tummarna✊️Ang.mat så avskyr jag Jansson men kan äta havregrynsgröt alla dagar i veckan...och kaffe👍kram

Anonym sa...

Att tänderna inte tillhör kroppen, det har man ju fått lära sig att leva med tyvärr - men käken? Led som led, kan man ju tycka!!?

Kram Marie i Skara