mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 21 januari 2019

6 år som volontär

för 6 år sen stod jag på torget
och serverade soppa till förmån för hemlösa
och det var då det började
mitt engagemang här i Västerås 

ser ut att bli en kall dag
-10° nu på morgonen 
när solen går upp

vi skulle behöva en större spis
fniss fniss
indisk linssoppa
rotmos
julkorv

ett gott morotsbröd

härliga munkar
som vi värmde lite
och Göta Petter så goda dom blev

 
vi har fortfarande några pepparkakor kvar

 och Lena hade saffransbullar med i dag

Uffe drog en bluse på munspel
han är så mysig våran
värmlänning 
 
i dag var det taberas på riktigt
inget blev kvar
fick till några matlådor 
men sen var det slut

 tänk att solen inte har gått ner än
även när vi stängt
det finns hopp
en timme eller två

 och i natt är det fullmåne
och det ska bli sån där 
blodmåne i morgon bitti 
men dom hotar med moln här

 den som spar han har 
pizza kvar sen i går
perfekt i dag igen

Farmen o spårlöst o virkning
en bra avslut på en trevlig söndag
nu vill min kropp vila

1 kommentar:

Ellinor sa...

Blir alldeles varm i hjärtat av all mat och kärlek ni ger till dom som behöver det mest.Finns inga ord som räcker för erat fantastiska engagemang och dessutom har ni roligt ihop,kan inte bli bättre❤️Tomma fat är gott betyg👏👏👏Stor varm kram