mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 20 november 2019

129 kr till sparkontot

19 nov är det två viktiga dagar
 Elisabet har namnsdag
och det är internationella mansdagen

här är Bettan (Lisabeth) nyfödd för två år sen
och ligger i gammelmorfars famn
en man som är en god förebild
för hur en man ska vara

och Lova heter oxå Elisabeth som andra namn
precis som jag

 Elisabet är ett av de allra vanligaste kvinnonamnen i Sverige.
Elisabet (Elisabeth, Elizabeth, Lisabeth med flera stavningar) 
är ett kvinnonamn med hebreiskt ursprung (Elisheba) 
som betyder "Gud är fullkomlighet" 
även "Gud är min ed" eller "Min Gud har lovat".

Internationella mansdagen firas årligen 
den 19 november sedan 1999. 
Dagen avser att fokusera på mäns hälsa,
 uppmärksamma mäns bidrag till samhället, 
förbättrade relationer samt 
lyfta fram positiva 
manliga förebilder.


 tisdag är en dag att handla på
i dag mycket rabatt till vårt sparkonto 
den här lådan med lite trötta grönsaker
kostade bara 40 kr 
och det var många rödskyltade varor som 
fick följa med hem

Vi sätter ju in rabatten på sparkontot
och i dag blev det 129:- inte illa

 vet att det här inte är raggmunk
men det är ju nästan i alla fall
få väl ta raggmunk på torsdag

 så där nu har jag satt saxen i tyget

 här nålar jag fast kantbandet runt 
babynästet... lite pilligt är det

 blev så himla sugen på pizza
så då fick det bli det

blev ju riktigt god
mozzarella o tomater o lite svamp

 och så fortsätter jag nu med att försöka få till kanten
oj oj säger jag bara

 Lennart kommer med lite gotta
så jag ska orka fixa klart

och titta Klart blev det
och rätt bra blev det oxå 
hoppas nu den lilla krabaten
kommer att trivas

1 kommentar:

Ellinor sa...

Babynestet blev jättefint,förstår att det var mycket pill👏👏👏👏🥰