mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 24 november 2019

i dag hände det MYCKET

 Dagen började med en sötchock
vi var på kattutställning
ute på Granngården Hälla 






 så ner till Domkyrkan och handla
boken o Clas-Bertil min vän o kollega 

 och till min stora glädje hade min anfader 
 Johannes Rudbeckius  fått stenfoten lagad 
det var en buss som backade in i honom 
och hela fundamentet svängde och en av pelarna gick sönder

 vi fortsatte upp i kyrkbacken 
och in på KAZ KULTUR
för att titta på fåglar

 det fanns snidade fåglar
fotade fåglar
och fåglar på film
mycket trevligt 

nästa stopp är vinylcafeet på slakteriet 
Lennart frestade med en Tore Skogman 

efter några timmars kokande är morgondagens 
ärtsoppa klar
behöver nog lite mer salt
men de fixar jag



efter gårdagens mord i Vasaparken
och efter alla andra händelser i stan
fick min vän Björn och många med honom nog
han skrev på FB att 
NU FAN FÅR DET VARA NOG
vi ses i parken i kväll kl 18

vi tog bussen ner....
vi var många som kom
säkert 200  i alla fall
med kort varsel en lördagkväll
BRA








hemma blev det stickning och lite slötitta på TV

1 kommentar:

Ellinor sa...

Håller med,nu får det fan vara nog!Våldet eskalerar,i byn,i skolan,på alla ställen där vi borde vara trygga för att vi är tillsammans...Vi måste få ett stopp🙏