mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 16 november 2019

Att göra fast man inte vill/orkar

 tänk att det blommar fast de är vinter
men den ser lite ensam ut i rabatten

 en trevlig stund på Bullar o Böcker
fiket på "stora bibblan"
det var så himla länge sen vi sågs
Berit o jag
då blir det ju extra kul 

 fixade knappar till en vän

och hemma blev det pytt

 så var det dax att vila
ute är det DIS o DIMMA
och i en grannlägenhet 
slipar dom bort en plastmatta
så där var den vilan

post med guldkant

 dax att laga byxor


borde satt lappen på insidan
men då tänkte jag att den skaver
så de fick bli så här

 även baken var spräckt

 och så var det ett hål här oxå

2 potatisar 
4 små morötter 
5cm purjolök
½ röd paprika
1 förpackning krossade tomater
1 buljongtärning
en skvätt i Mat grädde
och vips hade vi soppa
toppade med lite ärtor

nu var det tyst i huset så nu kunde jag sova
men inte är jag pigg och alert
men va tusan
RYCK UPP DEJ KVINNA 
du ska ju på galej

 tog mej samman och följde med till
iNTiMAN i alla fall

 Mason Ruffner
spelade 
. SÅ HIMLA BRA
 


 vi var inte många 20-25 pers
mormor i fåtöljen mitt fram
jag fick höra och se först 
fniss fniss


1 kommentar:

Ellinor sa...

Skönt att du tog dig iväg 🥰