mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 28 november 2019

onsdag mitt i veckan

 kl 8 och det riktigt kallt ute 
- 19° men de är vindstilla i alla fall

 kl 10 ser vi solen lysa på fjället
men den når inte ner till oss i byn
fortfarande -19

14,30 nu börjar det skymma
solen på väg ner bakom fjället

 Tur det finns lite snö 
som min snöskottande men kan flytta på

 mot fågelhuset

 så där 
då kan dom komma dom små liven

 jag fixade lite lunch
hittade en påse med 
"fixa lätt" stroganoff
inte smakar de som min
men helt godkänd
lite skolmatskännsla

 de händer saker i "Sunds"
undrar vad...lägenheter jo vist
men på undervåningen??

ställde dessa på spisen när vi for i höstas
dom ser ju ut att leva..
nu är dom friserade och vattnade
och så får dom bo i källaren 
när vi åker igen får dom komma upp i köket
det är ju svalt/kallt även här men inte bäckmörkt
som i källaren

 de var inte många på Konsum idag 
Kl är 15.30 och mörkret kommer smygande

 in på fritids / bibblan
boken hade kommit
och Karin bjöd på kaffe

Lennart konstaterade att han inte hade nån mössa
med sej ..trodde det fanns i stugan 
men icke
så han fick välja garn
när vi var på Konsum


 köpte oxå två hyacinter

 Lennart serverade lite kvällsfika
medans jag stickar på hans mössa

vist är stjärnan vacker
så jag säger
godnatt jord

Inga kommentarer: