mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 15 november 2019

några dagar i Rättvik

 tågen gick som det skulle från Sala

 men i Borlänge var det 20 min försenat
lite kallt att stå på perrongen
men det gick de oxå 

 i Leksand var det inte plogat
få se hur det är i Rättvik

 i Rättvik var det plogat
och Suzanne stod och väntade
och hemma hade hon maten klar

 pepparkakskulor doppade i choklad
en helt onödig produkt

medans dessa sesamkakor var ljuvliga

mycket kaffe och mycket prat
innan Suzanne körde mej upp till Berget

fick ett så fint paket
bästa Mumien

 lite "juligt" utanför mitt fönster


det är kallt inne nått fel med värmen
men brasan brinner 
och det ger ju i alla fall myskänsla

 kunde inte motstå 
chokladmousse med vispgrädde
en matsked mousse o en tesked grädde

och jag blev "gravid" på en gång
ja ja jag visste det

 en omelett med potatis o lök
tog lite för mycket men om jag väntar 20 min 
så får jag nog i mej det här sista

 om man inte tar gröt man man ta två mackor
till frukost

 här  har jag haft min plats i 3½ dag


 i kapellet var det så kallt
att jag hoppade över varannan gudstjänst



 jag hade fel garn med mej
jag fattar inte men så var det
men Suzanne min räddare i nöden
kom med garn på onsdagen

så jag kan sticka vidare på min tröja
men va tusan fel färg igen då....

 ja ja jag stickar på sockan igen

när fingrarna blir kalla


är det skönt med kaninmuff

tiden går fort 
även om jag frusit en hel del
och inte varit riktigt överens med
katolsk mässa alla dagar
men det är ju ändå 
samma GUD



1 kommentar:

Ellinor sa...

Fina men kalla dagar,jag vill ha en kaninmuff att trä över hela mig😂får väl använda sovsäcken👍Ha det så gott nu🥰