mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 3 november 2019

en bra dag på många sätt...

 Men titta vad jag hittade... 
sommaren -88 i Böseberg
Hannah med morbror Pärzon
och kolla in barnvagnen
den köpta jag på Pettersberg om jag inte minns fel
den tålde både vind o regn...

 nu skall dom sista kastanjerna torkas

 nu har jag hela årets tvättmedla bärgat

 så var det dax att fixa morgondagens soppa till soppköket

 vist ser det gott ut
nu ska det bara på med buljong och koka tills det blir mjukt
kryddas med riven ingefära och lime

och så kom en laddning med bröd
från Kopparlundens bageri

 även detta är till soppköket
matlådor från KRIS

 vi var nämligen dit 
dom hade LOPPIS
jag fyndade en liten rostfri karott 10:-

och en ny mössa o sjal oxå det en 10:a
blir bra julklapp till somliga

 träffade detta yrväder
bästa lilla Maxi

snillen spekulerar eller nått
Eva o Maxi i högform

 hemma på våran gård

köttfärs o blomkål 
låda från veckan
och sen blev det långvila

 vi åker inte till kyrkogården
vi tänder ljus här hemma



 rostar pumpakärnorna
blir bra till soppan

 avsmakning BRA
och en varm ostmacka till

 så där jag 
då är del 4 klar



och del 5 kommer i morgon 
och då ska vi förstå att detta ska bli en trekantssjal
jag tror jag vet

1 kommentar:

Ellinor sa...

Låter som en utmärkt dag👍