mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 25 november 2019

Söndag = Mat = Värme = Kärlek

 har lite halvvissna grönsaker som jag gör en sallad på 
till soppköket
 Behöver vi inte den i dag 
så strå den sej i kylen till nästa söndag
och den är dessutom godare då

 lite blir mycket liksom....

 då var vi packade och klara
ärtsoppa, sallad, nytvättade karottunderlägg/diskunderlägg
senap o ketchup o potatismos 

 när vi kom ner till Intiman var Björn o Agneta där
så kul att träffa dom 
(det är dom som strå för maten o lokalen)

så där då var nog allt framtaget ur kylen

 nu ska de värmas och fixas
ett bläck kyckling får komma ner i kastrullen
på med litet vatten o buljong och koka upp

ett bläck med fläskfilé
nu uppskuren i lagom bitar och ska värmas i skyn
(tänket koka sås men de struntar jag i )

 två bläck potatisgratäng in i ungen

12 liter ärtsoppa

 vindolmar o Lenas små goda tomater

 en stor bunke med sallad
(min står i kylen till nästa helg)

 tomater o mozzarella
mycket poppis

 minimajs o pastasallad

 chilibea o aioli

osten Folke

 go bröd från Kopparlundens bageri

 mera bröd från bageriet

lite goda päron

en underbart god kladdkaka
(dock inte den här bilden jag missade fota dom
men det var små portionsbitar 
måste kolla om jag kan få receptet)
bild från nätet
 Kaffe från Björklunds kafferosteri
även om det står Löfbergs lila på kannan

 en stilla spader.....

 inte blev det mycket kvar inte

40 gäster och 12 matlådor
kan meddela att detta blev till två extra matlådor
(två gäster fick med sej var sin extra matlåda)

Måste ju berätta att vi fått en 
NY VOLONTÄR i dag
vi är så glada och tacksamma
du ska veta Johanna att vi uppskattar dej
ser fram emot att även träffa din man
VÄLKOMNA

 hemma hamnade jag i stickfåtöljen
tog mej inte upp

 Lennart fick gå ner till Alberts och fixa maten

stickar vidare och tittar på TV
Allt för sverige och Anja o Foppa
det senare orkade jag dock inte till slutet

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det blev en riktig brakmiddag👏👏👏härligt med mätta magar till dom som verkligen behöver det❤️