mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 november 2019

när en onsdag blir en måndag......

 en "krispig" morgon
HALT på sina ställen 
men jag klarade mej 
har ju Carl-Oskar

 brunch på Mötesplatsen 
Kerstin och jag fick ta till onsdagen 
i stället för måndagen den här veckan
då jag var lite upptagen med sjukhusbesök i måndags

 mina nya skor kom i dag
ett nr större än dom förra
för att jag ska kunna ha raggsockor i dom

Bästa Doktor Peteer ringde
hade en telefontid 
(trodde det var 10 men det var 13)
han är bara BÄST
fick nya värktabletter
och ska ta en sänka
då han misstänker nått mer reumatiskt 
annars skyller vi på Sjögren
vilket jag tror är det troliga 
och fick en remiss till ortopedtekniska
inga problem alls 

Lennart var på liten utflykt med kameran 

 skidspår vid Vedbobacken inte långt
 men det går ju att åka på tydligen
återvunnen snö sen förra säsongen 

 och skogsspår i Svanå





 en siska 



 en havsörn vid Frösvisjön

den är rätt uppvaktad av kajorna 

 Raggmunk o fläsk 

 blev så gott... ja de skriver jag ju alltid
men mat är gott

 nu ska det bli två till soppköket

 en riven hård tvål

 tre liter hett vatten
rör så tvålen löser sej
och nu ska det stå i 24 timmar

Thyras små vantar klara

1 kommentar:

Ellinor sa...

Raggmunk var jättelänge sedan jag åt,det är ju såå gott👍