mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 10 november 2019

Historiens vingslag......

 skall fixa ett babynäste 
tar fram Min Farmors Fars 
vinkelhake från slutet av 18- början på 1900 talet
för att mäta och dra raka sträck

 har även saxen sporren och grejen för knapphål
lite magiskt att hålla i dom faktiskt

 här har vi Augusta o Wilhelm Berglund
skräddare i Stora Skedvi utanför Hedemora

 här har vi hela familjen 
farmor Astrid är 9 år här

här har vi då killen i kulan 
(Thure/Thore tycker jag)
han är sjunde generationen 
från skräddaren i Stora Skedvi
 jag kom inte så långt på babynästet
men nu har jag i alla fall fixat mönstret

bakade en kaka till morgondagens soppkök
en farsdagskaka

 Lennart var på studiebesök 

vi håller oss med tidigt 1900 båda två
jag med skräddarens vinkelhake
och Lennart med ångkraftverket 






 hade lite grönt o rotfrukter som gått i pension

 förstärkt med lite linser blev det en god gryta

toppad med persilja
och lite brytbönor o ärtor
smaksatt med limeblad
rena lyxen

fick ju nya fina bra värktabletter
men se de tyckte inte min mage om
fick ont  i magen den svider och krånglar
även om jag äter magmedicin
ha hellre ont i armar o ben än i magen 
så dom slutar jag med 

 kvällen var dock inte lika lyxig
men god

så nöjd med sjalen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fiskbullar..den eviga räddningsplankan👍