mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 6 november 2019

att längta kan vara en skön känsla...

 en hälsning från mitt Tärnaby i dag
som jag längtar nu är det inte många dagar kvar
innan vi åker upp... 

 ska till tvättstugan 
laddar mina "tvättmedelspåsar"

 har fyra maskiner i dag mellan 
11-13...
1 vittvätt
1 kulörtvätt
3 fintvätt

 fika o stickning
hör ju liksom till

 två torktumlare och ett torkskåp
till vårt förfogande 

 Lennart stryker skjortor
och örngott

inte alla har bibliotek i sin tvättstuga
men de har vi

hade laddat hemma på spisen med lite förkokt potatis
bara koka det sista och värma kålpuddingen
samtidigt som jag pratade i telefon med en vän
som behövde lite pepp o tröst

jag bor allt bra vackert även här i stan

 tisdag är handlingsdag för pensionärer 
i alla fall i Västerås Många handlare har 5% rabatt
vi åkte till City Gross för där är det lugnast
och dom har såna här fina lådor med frukt o grönt
som har gott i pension 39:- för den här lådan
rena fyndet

 så var vi in på Dollar en sväng
och jag köpte den här till soppköket
blir perfekt när vi får soppskvättar tillbaka
lätt att hantera avfallet

 och ute på det STORA BYGGET 
där gamla KF fabriken låg
jobbar dom för fullt
SVART jobb kan man säga

fruktsallad till kvällen
tack City Gross för den


så var del 5 klar nu väntar jag på sista delen 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ni har en väldigt fin tvättstuga👍Perfekt att kunna köpa lite frukt och grönt till bra pris 👍Ha en bra dag❤️