mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 11 november 2019

en helt vanlig UNDERBAR söndag

 dagen på soppköket började med att Lennart lagar stolar

 och fixar kaffe
 det är det första så volontärerna kommer igång
fniss fniss
JAG i alla fall

 jag plockar fram maten och värmer
Potatisgratäng 
All mat skänkt av Västerås Offisersmäss

 Fläskfilé med grönpepparsås

Vanlig kokt potatis 

i dag hade Maggan kokat soppa

 mera mat från kylen o Mässen
rostad paprika

 kapris. ölkorv

 minimajsar

 vindolmar

 matvete o soltorkade tomater

 Rödbetor o fetaost


 Bröd från Kopparlundens bageri

 kakor från Kia

 Bullar från en okänd dam
kom och lämnade 

 och så dom jag bakade
pepparkaka med vaniljfylning

 dax att fixa matlådor
en med bara "grönt"

och en med potatisgratäng o kött
+ en påse mackor

 kläder som gick åt

och alla fick från stickade lådan

nu efterlyser jag sockor till stickade lådan
gärna tubsockor 
dom jag har nu är bara små dam 
och "mina" killar har ju från 42-47

FARS DAG är det ju i dag



GRATTIS i din himmel

1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag blir varm i hjärtat när jag läser om hur många som bidrar❤️❤️❤️Allt för att många ska få en fin stund.Kram