mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 1 november 2019

31 oktober = Halloween

Halloween är 
en högtid som kom till USA 
med irländska immigranter på 1840-talet. 
Halloween var sedan förkristen tid en 
keltisk skördefest 
som också innebar slutet på sommaren 
och inledningen på det mörka halvåret. 
Kelterna trodde att de dödas själar 
återvände till jorden på just den här dagen.
 31 oktober

 Dexter

 Lova

Stella

 så var nyponen torra

Men ack och vi allt klipulver har fastnat i nyponen
så var det inte sist
nu måste jag ju BORSTA alla bitar
kommer att ta hela dagen ju
SUCK
 nästa om gång får bli den är varianten
skrapa ur innan torkning
det tar oxå hela dagen
får göra lite åt gången...

 så var det dax för lite matlagning

 leverkaka

 pölsa

blir fina lådor till frysen det här

jag blev helt slut efter den förmiddagen
ja ja MÅSTE lära mej att jag inte har ork
men det kommer jag ALDRIG att acceptera
så är det bara
Men efter en liten lur på 2½ timme
blev det kaffe o liten munk

 på kvällen var det en minnesstund
 för dom som dött av droger


 mycket folk hade slutit upp
en fin och värdig stund

tog en sväng på stan när vi i alla fall var där
Lennart köpte strumpor 
Dressman har i rätt STORLEK
och jag var upp på Panduro och kollade blått tyg
men inte fanns det nått gulligt blått inte

en fika innan vi tog bussen hem

hade fixat biffar när jag håll på med pölsan/leverkakan
nu blev det massa lök o stekt potatis till

blev lite tv tittande och så småningom 
natti natti men först lite bok

Inga kommentarer: