mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 23 november 2019

MÄTT blev jag....

började dagen med att slå in julklapparna
som ska med upp till Järvsjöbyn

 sen var det dax att dra ut i gråvädret

mot Borgåsund 
och julbord
med bara fisk o skaldjur


 börjar med lite glögg som sej bör

 lite segt var det
och inget ljus på bordet

 var lite kulet i början med det fixade till sej

 trevliga tjejer
men dom hade för lite tid på sej
för det tog 40 min innan vi fick ta maten
och då var ändå inte allt klart

jag satt under värmen
ja var annars jag som fryser

hittade en tändare och tände ljuset själv

  nu närmar det sej 40 min sent







vist ser det läckert ut
men jag som trodde jag gillade rökta räkor
det var helt fel 
för det gjorde jag inte


 så kom Hjälmarkräftornar in

 fulla med rom









 vi hade bord från kl 12
13.40 kom efterrätten in
och kaffet blev klart
om än svagt


MÄTTA vart vi 
men jag vill inte kalla det julbord
god mat i mängd är mera passande

på kvällen hamnade 2 kg torra ärtor
i kastrullen tillsammans med en herrans massa vatten
där ska dom ligga tills i morgon

Lennart åkte på bandy
blev bjuden av bästa Valpen Martin
och jag kan sticka i lugn o ro

 Lennart tog en sväng förbi 
bibblan och kolla om det fanns några 
ljuslyktor kvar
det är varit ljusmanifestation i botaniska trädgården
förskolorna har tala tom barnkonventionen 

 men inga lyktor fanns kvar


Lennart hade varit till "Sannas" och hämtat ett paket
 innan han åkte på bandyn
jag ska vara med om en mysteriestickning 
som Bodil i Tärnaby har
och i paketet låt en lite extra present 
undrar va Moniqa tänkte jag skulle virka av den

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ser ju jättegott ut men lite trist,annars är innehållet fisk och skaldjur helt gudomligt👍kram