mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 4 november 2019

konsten att torka av en pizza...

 dagen började stilla i köket 
med kaffe och tända ljus
det är ju ändå "ljushelgen" Nr 1

 ut till Mässen och hämta lite 
korvstroganoff
ja de är är ju inte korven förstås
utan en "liten" hund som Lennart fick 
äran att hålla i bland en stund

Sen ner till Soppköket....

där vi serverade 
 soppa med persilja o rostade pumpafrön

en underbart god potatis o köttgratäng
från Mässen

 lite olika tillbehör
rödbetor,inlagd gurka
syltade tomater
tomatchutney o oliver

 gott bröd från Kopparlundens bageri

 bullar från Mässen

 lite frukt

 jag kokade lite ris och fixade 10 matlådor 
av korven från Mässen

 det tog en ½ timme så var 
1½ stort bläck tomt på gratäng

 bullarna slut

 och så det sista Svabba golvet..
35 glada och mätta gäster 
och 10 matlådor och några smörgåspaket 
blev bara lite soppa kvar....

 vi köpte pizza på väg hem...
en Turtles 
men OJ va den var fet idag
den får allt torkas av innan jag kan äta


jag virkar vidare
och tittar på TV
i kväll var det ju 
Allt för Sverige
och spårlöst

1 kommentar:

Ellinor sa...

Härlig matdag,pizzabit kan gå ibland men oftast blir det dumpdump.Gjorde ett dåligt val på hemvägen i lördags,köpte en kaffe och tyvärr även en liten*dammsugare*,dumt,trodde jag skulle dö några mil..är huvudet dumt får kroppen lida🤬kram