mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 8 november 2019

blev inte som jag tänkt...

 Mot stan och frissan
en hel klass med ungdomar skulle oxå till stan
tur jag fick gå på först

 här gör dom nått
träden är klippta/sågade
och markstenen tas upp

 ja men då sitter jag här och väntar

 fått klet i håret
dock inte LILA 
den var så märklig den dom hade
nu tar vi en annan färg

 bok o kaffe medans jag väntar

 är inte riktigt nöjd '
men man vänjer sej väl


Upp till Citypraktiken och tog en sänka
fick till det på tredje sticket


sen till apoteket och hämta nya piller

(Antiflogistikum med analgetisk och antipyretisk effekt
Pronaxen är ett läkemedel som lindrar smärta, 
dämpar inflammation och sänker feber.
Medicinen används för att behandla smärta 
och inflammation vid reumatiska sjukdomar.)

två på morgon och två på kväll
komplettera med två Alvedon mitt på dagen

snabb lunch och sen vila

så var det dax för tvålen inge då
den har nu stått i 24 timmar
har bildats en rätt hård kaka överst
och löst underst
men nu kör jag den med mixerstaven 
till en helt igenom flytande massa

häller på dunk och ska sen hälla på tvålpumpar
att ställa på toa nere på soppköket
blir ju perfekt

nått av mina favoriter

så var sjalen klar
tror jag ska kolla om det rosa räcker till en uddkant
det skall vara en på ena sidan enligt mönstret
men jag gjorde fasta maskor runt hela istället
men som sagt jag ska kolla om det räcker

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du och jag och en jäkla massa piller,trist men tur att dom finns.Håret blev ganska bra men den andra färgen är snyggare,den har kanske kommit in till nästa gång✊️kram