mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 12 februari 2020

11 feb 1906...och 130 kr i rabatt

 Min frukost
kaffe o macka
så är det varje morgon

 ut och veckohandla på City Gross
billiga grönsakslådan
10:- kg

 jag har snott locket på Lennarts semla

 många och stora hjärtan pryder gallerian
det är ju snart Alla hjärtans dag

När kom den och varför??

 hem och packa upp
i dag får jag sätta in 130:- på mitt sparkonto
där jag sätter in rabatten från handlingen

 snabblunch

och långvila

 blev en stor grönsaksgryta av "billiga lådan"
förstärkt med linser bönor o svamp


min älskade farmor Astrid
har födelsedag i dag
hon föddes 1906


träffade min Farfar tidigt
och fick pappa 1923



 naturen och fika var nått Farmor gillade

Farmor o Farfar vid sin kiosk
på Föreningsgatan 

 här är hon i Yttervik

och här är sista kortet på Farmor
Dricker sitt kaffe på bit
ser hur hon suger på sin sockerbit
En släktträff vi hade i maj 2003
så farmor fick ett långt liv 97 år

1 kommentar:

Ellinor sa...

Självspar är bra👍👍👍👍👍