mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 28 februari 2020

primärt Raynauds Fenomen😥


 NOSTALGI....
hittade lite dagböcker 
spridda anteckningar men ack så roligt


 det har kommit snö


 jag får laga mat på det som finns


 har en yoghurt där datumet är 5 feb och i dag är det 27 feb
kan tala om att den är HELT OK


 gjorde en citron/honungs kyckling 
med ugnsrostade rotfrukter 


vilar lite då....


 och  till mellis blev det 
yoghurt med honung o citron
så himla gott


 tror de eller ej men jag tog ju ut yoghurten från kylen
och mitt pekfinger blev vitt och sen blått
blir så trött på detta 
kan ju inte använda handen så länge det varar
primärt Raynaudfenomen


 ja och vad är detta för röra
jo de är två ägg och lite ost
fick bli kvällens middag för mej
Lennart fick citronkyklingen
han jobbade ju när jag åt lunch


 Lennart är på bandy jag kollar tv
stickar 


och äter popcorn


 och viruset sprider sej


2 kommentarer:

Ellinor sa...

Dom där fingrarna är inte kul,har drabbats denna vinter några gånger,har väl med ålder och cirkulation att göra men inte kul när det händer,gör faktiskt riktigt ont.aj.Jag får det direkt när jag tar i den kalla bildörren eller ratten"är urusel på att använda vantar"😘Corona ska vi ta på allvar men inte drabbas av panik,rena händer och mindre kontakt med folkmassor👍Tycker att det blir lite missvisande när man fastnar vid dödsfall,tänk på alla som hamnar i respirator,får svårt att andas osv,det dör man kanske inte av men är obehagligt,livsnedsättande och dyrbart😢Sunt förnuft får gälla nu men VAD sunt förnuft innebär kan ju alltid diskuteras🙏🤗

Anonym sa...

Tvätta händer och hosta i armväcket...och blir du dålig RING 1177 på en gång