mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 8 februari 2020

hallon kola.....


 en droppe blod
jag ska lämna ifrån mej lite 
kl 7.40 och det blir på "nya" kem lab


jag är fastande
 så jag är lite sur....


 kom in i rätt tid
de tog lite tid 
25 min innan alla 6 rören var fulla
två sköterskor fick kämpa 
jag är ju liksom lite svårstucken


 MEN här kommer kaffet....


 Lennart fick telefon när han körde
och fick lov att ringa upp när han inte höll i ratten
nu ska vi köpa falukorv till söndagens soppkök


 en underbar låda från frysen


 i en gammal bok jag har med husmorstips
från 1934 hittade jag detta 
när man åker tåg 
kan man kasta ut skräpet genom fönstret
 på lämplig plats 


 är TRÖTT så jag sov länge 
fick lite Rulltårtsbakelse till kaffet


 förstår inte hur  det blir slattar över hela tiden
Lennart fick kycklinggryta


 och jag tog stuvade grönsaker o korv


 Någon har velat komma in på vår vind utan nyckel


 och varför eldar man på lysknappen??


 Julgodis finns kvar


och det blev även en skål med popcorn
jag  älskar popcorn 


1177 är ju bäst Provsvaren finns där
och ser hur bra ut som helst
nu väntar jag bara på att Peeter ska säga det oxå

Blod, urin eller annat provmaterial

Svaret skickat till Peeter Vinnal (Läkare) på Citypraktiken Familjeläkarmottagning, 
Citypraktiken, Vårdenheter Praktikertjänst
Provtagningstid: 2020-02-07 07:58

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skönt att proverna är bra👍👍Nu är det nog den rackarns Sjögren som spökar😢Tycker att vi vräker honom🙁Slattar är bra,blir många portioner,brukar kalla det föt tapas,låter ju bättre än rester😘😘😘😘🤗