mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 25 februari 2020

i dag hände de grejer...


börjar som vanligt veckan på den här
underbara platsen


stickar och pratar i några timmar
och en och annan kopp kaffe slinker ner


dom var svåra att fota 
ville sej inte riktigt i de starka solljuset
men gula krokus är det i alla fall


och vist tusan är det förgätmigej 


blev uppstekt palt till lunch


paltkoma ... 
eller bara som vanligt efter lunch


så ska det fixas  FLYTANDE TVÅL till soppköket


man river en hård tvål 
och lägger i en hink


häller på 3,5 liter varmt vatten


rör om 
och låter stå i 24 timmar
fortsättning följer i morgon


en vacker dag går till vila


spenat och korv till kvällen


Nu ska nästa projekt ta form
BIVAXDUK
Christer Palmqvist kom med lite bivax


nu river jag bivax


strör på det på tyget..
in i ugnen 100° tills allt smält

ett gammalt örngott som fått sätta livet till
(blev dock för mycket vax, 
gör om gör rätt i morgon
inte lätt första gången)


och vips har jag en bivaxduk
så jag slipper "gladpack" 


och så var första ärmen klar


som jag längtar upp till vintern
den gula sparken tillhör
Maggan Sund i Tärnaby 
bara så ni vet...😊🧡

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Jösses så flitig du är👏Förstår att du längtar till stugan och riktig vinter⛄️⛄️och alla djuren väntarpå er🥰

Glitzerblitz sa...

Kul med dina tipps, Måd! Rivjärn är bra för många ändamål. Det där med flytande tvål är toppen, ska provas��